0

COVID-19: Întrebări și Răspunsuri Privind Zborurile Dumneavoastră

 

          Așa cum este normal, situația pandemiei de coronavirus (COVID-19) a ridicat multe întrebări cu privire la călătoriile actuale și viitoare.

Care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le știți despre călătoria dumneavoastră? Aflați acum!

Îmi pot anula călătoria?

Da, dacă zborul nu este anulat de compania aeriană, dar nu doriți să călătoriți, puteți solicita o anulare respectând politica companiei și termenii și condițiile. Pentru companiile aeriene tradiționale în cazul cărora tipul biletelor permite anularea sau modificarea datei, acest lucru ar fi posibil în conformitate cu termenii acestora. Biletele companiilor low-cost sunt în mare parte nerambursabile, iar schimbarea datei este posibilă, din nou, doar în condițiile stabilite de acestea.

Vreau să anulez rezervarea, pot recupera banii pe bilet?

Dacă doriți să anulați o călătorie dintr-o destinație în care traficul aerian nu a fost restricționat din motive legate de Coronavirus, se aplică aceleași condiții de anulare de la momentul achiziționării biletelor de avion. Pentru majoritatea biletelor low cost, biletele sunt nerambursabile. Dacă aveți un zbor de linie, puteți primi înapoi taxele de aeroport.

Ne puteți trimite solicitarea de anulare pe acest link.

Dacă aveți un zbor anulat din motive legate de Coronavirus (vedeți aici situația zborurilor anulate) procedura este următoarea:

eSky face toate demersurile pentru a solicita companiilor aeriene rambursarea biletelor emise

După ce primim informații despre opțiunile de rambursare oferite de compania aeriană, vă vom contacta pe email pentru a vă prezenta opțiunile de rambursare (procesarea efectivă a rambursării din partea liniei aeriene durează mai mult în această perioadă, putând ajunge până la aproximativ 30 de zile).

Este important sa știți că avem un număr foarte mare de anulări de procesat și solicitări primite din partea clienților noștri, motiv pentru care răspundem cu întârziere la email-uri (aproximativ 72 de ore).

În acest sens, vă mulțumim pentru răbdarea și înțelegerea dumneavoastră!

Ce se întâmplă dacă zborul meu a fost anulat de către compania aeriană?

Dacă zborul este anulat de compania aeriană cu care urma să călătoriți, atunci vă vom contacta pentru a vă informa cu privire la opțiunile puse la dispoziție de linia aeriană, fie că este vorba despre rambursare sau schimbarea detaliilor de călătorie.  

Îmi pot schimba data zborului?

Da, dacă biletul permite o schimbare de dată, este posibil. De asemenea, este important ca zborurile pentru destinația pe care o căutați să nu fie restricționate sau suspendate.

Ce ar trebui să fac dacă zborul meu este planificat mai târziu de 5-7 zile?

Întrucât situația se schimbă constant și este foarte dinamică, vă sfătuim să așteptați dacă zborul dvs. nu este în următoarele câteva (1-5) zile și doriți să aflați dacă este anulat sau nu. Dacă ne contactați acum, vă vom oferi informații actuale pentru acest moment, dar este foarte probabil ca pe măsură ce data zborului dvs. se apropie, acestea să nu mai fie valabile.

Cât timp va dura procesarea cererii mele?

Ne străduim să procesăm cererile și să oferim asistență cât mai repede posibil, iar fiecare client primește un răspuns în termen de maxim 72 de ore de la efectuarea cererii, ținând cont și de data călătoriei. Din cauza volumelor mari de muncă, vă rugăm să aveți răbdare și vă mulțumim pentru înțelegere! O singură solicitare este suficientă, trimiterea mai multor cereri identice pe o singură rezervare nu poate decât să încetinească procesul și nu să-l accelereze.

În acest context, eSky actualizează zilnic și include anunțuri privind posibilitatea de a vă deplasa (zboruri internaționale și interne) și de a traversa frontierele fiecărei țări în parte, în acest articol.

De ce nu vă pot contacta telefonic? 

În prezent, avem un volum extrem de mare de cereri. Pentru a accelera procesul de rambursare, am decis să oprim temporar linia de asistență. Această acțiune a avut un impact pozitiv asupra timpului de soluționare a cererilor, în special în ceea ce privește rambursurile. Aceasta este prioritatea noastră cea mai mare deocamdată.

Ne puteți contacta în continuare prin formularul de contact disponibil pe site-ul nostru web. Facem tot posibilul pentru a răspunde la fiecare dintre cererile și întrebările dvs.

Mai jos, vă rugăm să citiți sfaturile oferite de ANPC turiștilor și agențiilor de turism în contextul COVID-19

 

Coronavirus: ANPC oferă câteva sfaturi turiștilor și agențiilor de turism în contextul COVID-19

Sunt vremuri grele pentru industria turismului și pentru toate sectoarele tangențiale: horeca, transporturi, alimentație publică etc. Este o presiune uriașă pe agențiile de turism și pe companiile aeriene, în mare parte turiștii dorind rambursarea banilor. În situații de forță majoră, ANPC vine cu o serie de sfaturi pentru turiști și agenții de turism, iar mai jos aveți comunicatul oficial de presă.

În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viața obișnuită a cetățenilor, începând cu sfera mobilității, care include și activitățile turistice, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este în măsură să facă o serie de recomandări tuturor consumatorilor interesați:

– pentru a preîntâmpina creșterea peste măsură a nivelului de aglomerare al agențiilor de turism – preocupate în aceste zile să acorde consultanță celor interesați de modul în care actuala criză sanitară globală le-ar putea modifica planurile de vacanță pentru acest an, este indicat să urmăriți cu atenție evoluția situației legate de răspândirea și controlul pandemiei de coronavirus, la nivelul fiecărei țări, din surse de informații credibile, pe cât posibil oficiale;

– situația trebuie tratată cu calm și înțelegere, agențiile de turism fiind nevoite în această perioadă să se concentreze, cu prioritate, asupra plecărilor programate pentru perioada imediat următoare.

 

Rambursarea banilor sau reprogramarea călătoriei

Dacă aveați în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doriți să le contramandați, vă recomandăm să faceți, în scris, o cerere de restituire a banilor achitați deja către operatorul economic. Agenția vă poate propune următoarele două variante de rezolvare a situației:

 

–        fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul dvs să se finalizeze cu succes, în timp util;

–        fie, în urma cererii dumneavoastră, veți primi un document care atestă creanța Dvs. comercială și care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să călătoriți în aceleași condiții precum cele contractate inițial către destinațiile alese de Dvs.

ANPC îndeamnă la răbdare și înțelegere

Vă recomandăm, însă, să țineți cont de numărul mare de situații în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situației de criză apărute în ultimele săptămâni, și să tratați cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse pentru soluționarea cu succes a solicitărilor Dvs., chiar dacă, din cauza situației de criză, s-ar putea să dureze puțin mai mult decât în mod normal.

 

Vă reamintim că destinațiile încadrate în categoria zonă roșie, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele:

 

Italia – întreaga țară;

China – provincia Hubei, inclusiv orașul Wuhan;

Coreea de Sud – orașul Daegu, județul Cheogdo;

Franta – regiunile: Hauts de France, Île de France, Grand Est, Bourgogne France Comte, Auvergne Rhones Alpes;

Germania – regiunile: Baden Wurttemberg, Bayern, Nordrhein Westfalen;

Spania – regiunea Madrid.

Important!

În contextul situațiilor generate de răspândirea virusului COVID-19, pentru orice destinație din zona roșie afectată și ținând cont de componenta serviciului achiziționat, operatorul economic vă va putea restitui contravaloarea serviciului de călătorie rezervat, de îndată ce va primi banii de la furnizorii locali implicați în tranzacție.

În cazul în care doriți să obțineți prin intervenție proprie rambursarea, operatorul economic vă va pune la dispoziție datele de contact ale furnizorilor serviciilor contractate.

 

Vă reamintim că destinațiile încadrate în categoria zonă galbenă, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele:

 

China – alte provincii și orașe din China continentală, în afară de cele din zona roșie,

Coreea de Sud – alte județe și localități, în afară de cele din zona roșie,

Germania – districtul Heinsberg din Renania de Nord Westfalia),

Iran – întreaga țară,

Franța – alte provincii, în afară de cele din zona roșie,

Spania – alte provincii, în afară de cele din zona roșie.

Călătoriile în zonele galbene pot fi anulate cu penalizările contractuale aferente

În contextul situațiilor generate de răspândirea virusului COVID-19, pentru orice destinație din zona galbenă, călătorul va putea anula serviciul de călătorie conform condițiilor contractuale agreate la momentul rezervării acestuia, cu aplicarea penalizărilor din contract.

Pentru orice altă destinație, călătorul poate anula serviciul de călătorie rezervat, cu respectarea condițiilor contractuale agreate.

 

Biroul de presă

18.03.2020